Oldalak

2012. február 27., hétfő

Csokis-diós "büntetlen" puszedli

Ez az a süti amelyet anyának készítettem ajándékba.
 Első kérdésetek az lehet, hogy miért "büntetlen" puszedli? Aki olvasta már Stahl Judit Büntetlen Örömök című szakácskönyvét az tudja.Ugyanis ez a recept is onnan származik.



Hozzávalók:
8 deka étcsoki
5 deka dióbél
1/2 evőkanál teljes kiőrlésű liszt
1 narancs héja
1 tojásfehérje
1 púpos evőkanál barna cukor

Elkészítés:
A csokit apróra vágom, és gyenge gőz fölött kevergetve megolvasztom. Ezután leveszem a tűzről ,és félreteszem. Eután a diót mozsárban apróra töröm. (Nem volt mozsárom ,de megoldottam:fogtam egy kistálat, beleraktam a diót ,és a pici nyújtófám kidomborodó részével apróra törtem, mint a mozsárban, csak nyújtófával)
A dióhoz hozzákeverem a lisztet, és belereszelem a narancs héját. Ha ez is kész van ezt is félre teszem.
Most jön a tojás. Szétválasztom, és a fehérjét lágy habbá verem a robotgéppel, majd hozzárakom a barna cukrot, és tovább verem, amíg kemény és fényes nem lesz.
A felvert cukros-tojáshabba belekeverem a diós keveréket ,és az olvasztott csokit.
Bemelegítem a sütőt 175° C fokra, és kibélelek egy tepsit.
A masszából kávéskanálnyi kupacokat rakok a tepsibe kb. kétujjnyi távolságra. Ha bemelegedett a sütő berakom a tepsit ,és 10 perc alatt megsütöm.Akkor jók ,ha sülés után, csak a felszínük kemény a belsejük puha, ha megnyomogatjuk őket.
Finom lett ezért ,mivel 4-en vagyunk úgy gondoltam ,csinálok még egy adagot, de már csak tejcsokim volt.
Jól indult, meg minden csak a tejcsokinak nem tudom miért kevesebb idő kellet, mivel ,hogy őket is 10 percre raktam be, de megégtek!!! (Lehet ,hogy túl meleg volt a sütő, vagy nem jól mért az időzítő)

Úgyhogy mehettek a kukába :(

De amúgy nagyon finomak voltak!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése