Oldalak

2012. február 4., szombat

Mézes-gyömbéres alma lekvár

Mivel az alma-narancs lekváromban nem az alma íze lett a döntő (pedig én az alma ízét szerettem volna) ezért ,úgy gondoltam ,hogy most egy olyan lekvárt csinálok amiben az lesz a döntő!!!
Na hát ez sem teljesen alma ízű, de ilyen ízt vártam.:)



Hozzávalók:
-2 kg alma
-Kb. olyan 4-5 cm eset levágtam a gyömbérből
-Kb. 6 evőkanál méz
-1 teáskanál őrölt fahéj
-1 csomag dzsemfix (ez nem muszáj ,attól függ, hogy milyen folyósra szeretnénk)

Elkészítés:
Megpucolom, és lereszelem a 2 kg almát.Ezután megpucolom (és krumplihámozóval csináltam) és lereszelem a gyömbért. Összeforgatom őket, és belekeverem a mézet, és belerakom az őrölt fahéjat is.
Összeforralom, ha még kell akkor édesítem. (Nekem nem kellett.)
Ezután belekeverem a dzsemfixet , még egy kicsit rotyogtatok rajta, és csírátlanított üvegekbe szedem ,majd gyorsan fejenállítom őket.Bebugyolálom, őket, amíg nem hűlnek ki.

És felkészülhetünk ,hogy másnapra ki lesz nyitva az egyik üvegünk... nálunk is ez történt! Agancs egyszerűen nem bírja ki,hogy ne nyisson ki egy lekvárt, amit előző nap készítettünk ! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése