Oldalak

2012. június 29., péntek

Darabos meggydzsem

Voltunk meggyet szedni, ezért a napokban nagy-meggyfeldolgozás folyt!Csináltunk szörpöt, kétféle befőttet,és dzsemet.Régebben vettünk  házilag készült meggy dzsemet, ami szintén ilyen darabos ,és nagyon finom volt, ezért Aganccsal elhatároztuk hogy csinálunk valami olyasmit.


Hozzávalók:
-3,5 kg meggy
-1 kg cukor (amúgy ízlés szerint, én nemszeretem ha nagyon édes)
-1 csomag 3:1 dzsemfix (bőven elég volt, igaz hogy a csomagoláson 1250 g gyümölcshöz írja, de így is tök dzsemes állaga lett)
-minden üveg tetejére egy késhegynyi nátrium-benzoát (elvileg a dzsemfixben is van valami tartósító, de inkább rakok a tetejére)

Elkészítés:
A meggyet megmossuk, kimagozzuk. Először 2 fazékban feltesszük főzni. (Azért 2, mert nekünk 1-ben nem fért el)Amikor már elkzed főni belekeverjük a cukrot, egy fél börgényit HAGYJUNK KI!. Ami levet ereszt azt leszedem róla, és üvegebe rakom, és már kész a fincsi meggyszörp, de azért hagyok rajta levet.Lehúzzuk a tűzről, és egy kicsit várunk amíg hűl, majd a meggyet ezután krumplitörővel átnyomkodjuk ,hogy  azért ne egész szemek legyenek benne. Ezután belekeverem a dzsemfixet, amit a félrerakott kb. fél bögrényi cukorral elkevertem, és a forrástól számítva még 5 percig főzöm.
Csírátlanított üvegekbe teszem, és mindegyik tetejére egy késhegynyi nátrium-benzoátot teszek, utána folpack, és mehet rá a kupak. Így a biztos!
Az ízéről pedig annyit ,hogy  5 és egy fél üveg lekvár lett, és a nővérem (aki nem eszik nagyon lekvárt) megette az egészet! Pedig nekem is nagyon ízlett:D

3 megjegyzés:

  1. igen, igen én is tanusíthatom, hogy mennyire finom.. a kóstoló már majdnem elfogyott.. ezért most meggyet magozok ezerrel..

    VálaszTörlés
  2. Nekem is nagyon ízlett, ez az egyik kedvencem:-)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés