Oldalak

2012. november 2., péntek

Rostos almalé

Ez az októberi befőzésem.. kicsit csúszva, de azért bocsássatok meg :)
Az almalé úgy született, hogy kortyolgattam a bolti almalevet, megnéztem a cimkéjét és láttam hogy az egész sűrítményből, meg ilyen-olyan nyavalyákból áll, ráadásul nagyon édes....
Izgatni kezdett ,hogy vajon lehet -e házilag készíteni, ezért meg is néztem a neten.

Egy kicsit változtattam a mennyiségeken, de lényegében ezt a receptet használtam fel,
 és ilyenek lettek:



Hozzávalók:
2 kg alma
10-25 dkg cukor (ízlés szerint)
1,5-2 l víz (amilyen sűrűre szeretnénk)
1 kisebb teáskanál citromsav (ez kimaradt nálam, de azért remélem nem lesz baja : / )


Elkészítés:
Az almákat meghámozzuk (én krumplihámozóval szoktam) ,és közben figyelünk hogy ne vágjuk el az ujjunkat. (Mostanában profi vagyok... a macaron készítés óta nem vágtam el a ujjam :)  )
A magházukat kivágjuk, felkockázzuk.
 Ha mindegyik megvan akkor beletesszük egy nagy lábosba a kockára vágott almákat, és kevés vízzel addig főzzük amíg megpuhul.Ezután összeturmixoljuk. (Botmixerrel rendelkezőknek mákjuk van!! : D  )
Visszaöntjük a lábosba, és beletesszük a cukrot, és felöntjük vízzel, majd beletesszük a citromsavat (haaaaa..... nem felejtjük el )
Felforraljuk, és mehet csírátlanított üvegekbe. Celofán ,és egy kis nátrium-benzoát a tetejére, és mehetnek a száraz dunsztba.

Másnap megkóstoljuk, és kijelentjük, hogy nem veszünk több bolti "alma" levet. :)

3 megjegyzés: