Oldalak

2011. december 11., vasárnap

Alma-kivi lekvár

Egy pár évvel ezelőtt Agancs komával láttunk egy újságban egy kivi lekvár receptet, meg is csináltuk és Naaggyyoonnnn-nagyon fínom lett. 1 baj azonban történt.Az újság eltűnt és mivel a kivi nem mindig van a piacon következő télre el is felejtettük hogyan kell csinálni. :( Azonban idén elhatároztunk kísérletezünk egy kicsit vele.

És végül ez lett a végeredmény:

Hozzávalók:
(Attól függ hogy mennyit szeretnél) :
8 db kivi
2 alma (amúgy ízlés szerint)
1 ek.méz
3-4 ek. cukor (ez is ízlés szerint)
1 kk. fahéj
Tartósítószernek: 1 késhegynyi Nátrium-benzoát

Először is a kivit meghámoztam,felkockáztam,beleraktam a cukrot,és felraktam főzni.Pár perc főzés után levettem a tűzről megvártam míg kihűlt ,és turmixgéppel összepépesítettem. Belereszeltem az almákat hozzáadtam a mézet és visszaraktam főzni.Hogy teljes legyen az íze beleraktam egy kis fahéjat.(Mivel előtte alma lekvárt készítettem, és meg akartam próbálni milyen vele.) :-)Amikor olyan lekvár sűrűvé vált levettem újból a tűzhelyről,és üvegekbe töltöttem.A tetejére egy késhegynyi Nátrium-benzoátot tettem Folpackkal lefedtem ,és rátettem a tetejét, majd 1 napig pokrócba bugyoláltam.
Másnap alig vártam hogy megkóstolhassam.És csodák-csodájára nagggyyyyyyyyyyyooon-nagyon finom lett, annyira ,hogy a negyedik üveggel van már a kamrában. :D

1 megjegyzés:

  1. Minek pokróc, ha van benne tartósító, ami egyébként teljesen felesleges hozzá.

    VálaszTörlés