Oldalak

2012. augusztus 1., szerda

Németországi nyelvtábor :-)



Igen 1 hete nem írtam semmit... de megvolt rá az okom, mert táborban voltam, Németországban,pontosabban Waldkirchenben.Azt tudom,hogy az Osztrák-Német határtól  kb.1,5 óra volt. Gyönörűűűű, nem csak Németország, Ausztria is.
Vasárnap indultunk reggel 7-kor különbusszal, de olyan 3-kor megálltunk Linzben 2,5 órára, Így kb.este 1/2 8-ra értünk a szállásra.
Hát Linz már rögtön elkápráztatott, olyan gyönyörű volt. Új villamosok, szép házak, szép kilátás, hegyek-völgyek stb.



Agancs azt mondta, úgy 5 éve voltunk ott, de arra nem emlékszem, de most már mindig emlékezni fogok rá.
Na szóval a Linzi megállás után kb.még 3 óra utazás következett és ottvoltunk!!!!
(Megjegyzem, Magyarországtól-Waldkirchenig 1 könyvet, és egy újságot kiolvastam, dumáltunk a barátnőimmel,, UNO-ztunk stb. ,de már halálra untam magam.... kivéve Linzben <3 )
Már útközben is sokat csodálkoztam, hogy milyen szép Németország, hát még amikor odaértünk!!! :)
Egy szép kis Panzióban volt a szállásunk, a 2 barátnőmmel voltam egy szobában, de megjegyzem belülről, öreges volt, és én egy pótágyon aludtam, aminek éreztem az összes rugóját alvás közben is!!!!!

Első nap sétáltunk Waldkirchenben, de én majdnem megfagytam!:) Nagyon hideg volt. :P Ami viszont nagyon tetszett, hogy nagyon színesen ,SZÉPEN,és sokoldalúan építkeznek A németek. Ahogy a képen látjátok, az első egy kis fából épített, tákolmány (bunker) amibe fel lehet mászni. A rét közepén pedig gyönyörű az a két óriási üvegvirág.Az örök nyarat, pedig egy órási napszemüveg ábrázolja ,ami alatt, van két (elég kényelmetlen :)) napozószék.Nagyon ötletesek!







Második nap elmentünk egy üvegfújó műhelybe. Az is nagyon szép volt, sok szép üvegtárgyon csodálkoztam, hogy "ez milyen szép.....".JAAA és megnéztük ,hogy hogyan fújják az üvegeket. Nagyon durva! Én még sosem láttam ilyet.

Ezután elmentünk egy bizonyos: Baumwipfeldpfadba,ami a Bajor Erdő Nemzeti Parkjában található. Kb.20 méter magasan a fáknál sétáltunk egy ilyen fából épített ösvényen. És a végén egy hatalmas tojás alakú kilátóhoz értünk ahol egy 7 fordulós szerpentinút vezetett fel. És a kilátás? Wünderschön! :-)





A szerda nem volt valami programokkal dús, érdekes nap. Elmentünk egy Pullman Citybe. A Pullman City ilyen western stílusú felépített kis városka (városnak elég kicsi :)) Szóval bemész  és ilyen régi western stílusú házak vannak ,amik igazából vagy kajáldák, vagy szuvenír boltok.Tehát vagy költeni tudod a pénzedet-vagy költeni....ilyen egyszerű xD  jaaa meg volt két bemutató. Egy ilyen lasszóforgató, hogy az emberke ugrált a lasszó körül meg minden, meg egy ilyen cowboyos Amerikás mexikós darabot játszottak el nem sokat értettem belóle : /



Csütörtökön elmentünk a GRÁNIT múzeumba. Beszélt a pali a kövekről meg ilyenek, ezután azt mondta, hogy most lemegyünk 15 000 méterre a föld alá, hogy megnézzük a köveket. Beszálltunk egy liftbe az rázott minket, és tényleg olyan volt mintha lementünk volna lifttel.Ott nézegettük a kristályokat, és elindultunk. Mentünk néhány lépést és azt vettük észre ,hogy ott vagyunk ahonnan elindultunk.
Ez sem volt olyan nagy szám, de ezután elmenetük a  waldkircheni strandra.A  strand jó volt, csak nem mentek a csúszdák,és csak 1,5 órát voltunk, de viszont tök jó volt ,hogy a szaunáért nem kellet külön fizetni!Viszont volt néhány gyerek aki bement a Termál-részbe amiért viszont kellett. (Nem is keveset 10 eurót, de nem volt sehova kiírva ,hogy az a termál, csak az órád segítségével átmentél egy kapun és akkor már a termálba voltál. És ez csak a kimenetelkor derült ki :))



A péntek csodás volt.Az egész napot, a három folyó városába töltöttük. (Passauban :))
Először felmásztunk a kiátóba ahonnan láttunk a három folyó összefolyását. (A Duna, az Inn, és az Ilz)
Gyönyörű egszerűen csodálatos! Én még ilyet nem láttam ! :) Ahogy összefolyt a 3 folyó a csomópontnál még megmaradt a színük. A Ilz a sötétkékes színű, a Duna a sötétzöld, és az Inn a világoszöld.
Miután kicsodálkoztunk magunkat, a Dom felé vettük az irányt, mert vettünk jegyet az Orgona koncertre. Csodálatos volt a Dom is, gyönyörű festmények ,faragások, és a világ legtöbb sípjával rendelkező orgonája.Ezután hajókáztunk egy 45 percet, az is nagyon jó volt. Majd siettünk vissza, mert várt az idegenvezetőnk ,hogy megnézzük jobban Passaut.Érdekeseket tudtunk meg csak mindig a Duna, és az Inn partjánál sétáltunk el és nem tudtam hogy most melyik az Inn és melyik a Duna. :) És a nap lezárásaképpen csoportokba bomolva bementünk egy plázába, ééééésss shoppingoltunk!!!! :P
Aztán ahogy a szállásra értünk pakoltunk mert másnap reggel indulás volt.


                              (A 3 folyó találkozása)


Másnap indultuk 1/4 9-kor szintén baromi hosszú volt az út, de olyan 3-4 körül Ausztriában (A Magyar határhoz közel) megálltunk bevásárolni egy bevásárlóparkba. Én is vettem a családomnak ajándékokat: Lettinek nutellába mártható pálcikát (ami így egyben vagy 10 vagy mennyi pálca ,és egy kis nutella mellé amibe belemárthatja :)) meg egy 6-oscsomagű milkiway ameot (Ausztriában ,és Németországban is mindent ilyen 6-os 5 -ös csomagolásokban lehet kapni, legalábbis az ilyen csokikat. )Apának egy csomag kinder contry-t, agancsnak egy csomag mini kit-kat-ot, és a mamikámnak, ilyen étcsokiba mártott rudat. Magamnak meg kekszet, és tusfürdőt, meg sampont, méghozzá málnásat!!!! :)

Nagyon élveztem, szuper jó volt!!!! És Ausztriába, meg Németországba beleszerettem. :)
(Remélem jók a képek, ennél sokkal több van ,csak ,már így is olyan hosszú lett a képektől a bejegyzésem :P)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése