Oldalak

2012. augusztus 26., vasárnap

Bodzabogyó lekvár

A lekvárt kisribizlinél kóstoltam először, a pancakes-én, és nagyon megízlett. Elhatároztam, hogy én is fogok csinálni a bodzabogyó-szezonban. (Ami természetesen nyáron van ,és én annyi mindent akarok csinálni... csak már van olyan ami kifutott és akartam volna csinálni ...  )-:  )
A lekvár készítése elég hogy is modjam unalmas és fárasztó... de a végén finom lekvárunk lesz :)
 (ezért mondom hogy érdemes több lépcsőben haladni pl. első nap csak a bogyót passzírozzuk, második nap pedig már beletesszük az almát is , felfőzzük stb. )


Hozzávalók:
1 zacskónyi bodzabogyó (nekem lepasszírozva 670g )
2-szer több alma (nekem 1340 g )
1 és 3/4 bögre cukor (1 bögre 2,5dl)
1 ek. dzsemfix

Elkészítés:

Fogjuk a szép érett fekete bodzabogyókat, és szemezzük le. Hasonlóan ,mint a ribizlinél villával is csinálhatjuk. A rossz szemeket, dobjuk ki, és az esetlegesen belekerülő kis szárrészeket is.
Egy nagy teflonserpenyőbe rakjuk  a bodzabogyókat és felfőzzük egy kicsit, hogy puhuljon. Ezután fogunk egy szűrőt, és egy kanalat ,és átpasszírozzuk. Vigyázzunk ,kötényben csináljuk mert a bodzabogyó nem jön ki a ruhából, csak frissen!! akkor is nagy súrolások, mosások után)

Ezután elég nagy kosz lesz amit fel kell takarítanunk :)Nálunk úgy volt ,hogy Agancs takarított, én meg a ruháimat sikáltam :P

Ezt követően le kell mérnünk az átpasszírozott levet. 1/3 bodzához, 2/3 almát kell lereszelni.
 Tehát akkor lereszeljük az almát,a bodzaléhez öntjük, és felfőzzük. Ezután kihűtjük, és összeturmixoljuk. Megint feltesszük főzni, és belerakjuk a cukrot, meg a dzsemfixet. Megrotyogtatjuk egy kicsit ,és mehetnek csírátlanított üvegekbe.

Nagyon finom lekvár lesz belőle, de figyelni kell, hogy amikor szedjük, akkor tiszta helyről szedjük, a természet lágy öléről.... :) ééss nehogy összekeverjük a földi bodzával ,mert az mérgező!!!
itt megnézhetitek mindkettőt: http://levendulamagazin.hu/kert/36-az-eheto-es-a-mergezo-bodza

1 megjegyzés:

  1. Én is készítettem már és tényleg nagyon zűrös az elkészítése, de az eredmény nagyon finom :P.
    Érdemes kipróbálni, főleg mivel most van a szezonja!

    VálaszTörlés