Oldalak

2012. augusztus 30., csütörtök

Szedres morzsa süti

Régóta izgatták a fantáziámat a morzsás ütik, pontosan azóta amióta a töritanáromnál ettem. (Csapatos töri versenyre készültünk, ezért a mi kis csoportunkat áthívta magához, felkészülni a versenyre, és sütött nekünk almás-morzsás sütit  :P )
Szóval először szilvásat akartam csinálni, de megláttam a piacon a szedret (azt hittem már lement a szezonja, de mondjuk még epret! is láttam a piacon :)  ) Még jó hogy szedret választottam, mert azon a napon csináltam, amikor a barátnőm átjött hozzánk, és ő nem szereti a szilvát, de én ezt idáig nem tudtam. : D



Hozzávalók:
a morzsához:                          a tésztához:                              a tetejére
-20 dkg finomliszt               -15 dkg margarin                     -50 dkg szeder
-12 dkg kristálycukor         -10 dkg kristálycukor              -1 csomag vaníliás cukor, vagy 1ek. házi
-15 dkg margarin                -3 tojás                                  -1 tk.fahéj
-1 csipet só                        -38 dkg finomliszt
                                         -1 csomag sütőpor
                                         -1 dl tej

  A vajas morzsához a puha margarint a cukros-lisztes-csipet sós keverékkel elmorzsoljuk, úgy ,hogy ne legyen teljesen morzsa, maradjanak benne darabkák is.

Ezután a tészta következik. A kicsit felolvasztott margarint habosra keverem a kristálycukorral, majd egyesével hozzáadom a tojásokat. A lisztet elkeverjük a sóval, és a sütőporral, majd hozzáadjuk a margarinos-cukros-tojásos keveréket, és fakanállal jól elkeverjük.(Elég sűrű tésztát kapunk, sokkal sűrűbb, mint pl. a piskótatészta)
Sütőpapíros tepsibe öntöm a tésztát a tetejére rakosgatom a szedret. (Nem süllyed el mint a piskótába, mert ugye sűrű a tészta).Megszórom a vaníliás cukorral, és egy kis fahéjjal, majd mehet rá a vajas morzsa.
180 C °-ra előmelegített sütőbe teszem, és kb. 30-35 percig sütöm. (Azért tűpróbával ellenőrizzük! )

Az íze pedig csodás, nagyon finom!Szedren kívül még lehet csinálni barackkal, szilvával... amivel szeretnénk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése