Oldalak

2012. január 5., csütörtök

Mákos guba

Nem tudom ki -hogy van vele ,de én nagyon szeretem a mákos gubát.Egyszerű ,gyors ,nagyon finom ,és még a megmaradt kifliket is fel lehet használni!(Mondjuk nálunk nem úgy van ,hogy 6 kifli megmarad, mert Aganccsal általában barna kenyeret eszünk ,a többieknek pedig felváltva veszünk kiflit ,és zsömlét.Ezért mielőtt mákos gubát szeretnénk enni előtte 1-2 nappal megvesszük a kifliket és eldugjuk hogy ne egyék meg ,és persze ,hogy megszikkadjon) :D
Ilyen lett:


Hozzávalók:
-6 kifli
-20 dkg darált mák
-5 ek. méz
-10 dkg mazsola (nem muszáj ,de szerintem így finomabb
-1 csomag vaníliás cukor
-1 liter tej

Elkészítés:
1.A kifliket feldaraboljuk
2.Egy tepsibe vagy egy hőálló tálba rakjuk.Akkora edényt válasszunk hogy a kiflik egy sorban elférjenek!
3.Egy lábasba öntjük a tejet, belekeverjük a vaníliás cukrot ,a mézet , a mákot és a mazsolát, majd időnként megkeverve felforraljuk.(Itt sem érdemes telefonálni, mert figyelni kell rá)
4.A mákos tejet a kiflikre öntjük.
5.Előmelegített sütőben, 180°C-on  kb. 20 percig süssük.Akkor kész ,ha a teteje elkezd barnulni ,de a közepe még lágy!



Én szoktam hozzá csinálni vaníliaöntetet, úgy hogy  egy vanília pudingport addig főzők ameddig folyós marad!
Nagyon finom! :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése