Oldalak

2012. március 15., csütörtök

Deni zabpelyhes keksze

Ezt a kekszet a szappanfőzés után csináltuk .Kisribizlivel A receptet én találtam ki, pár másik netes receptet összeollózva, picit hozzárakva, ezért lett a neve "Deni keksze".
Olyan mindent bele keksz, úgyhogy a hozzávalókat lehet variálni pl.:nem muszáj kétféle lisztből készíteni, meg háromféle cukorból, és az aszalt gyümikből is lehet mást rakni, én csak azt raktam ami volt. :)



Hozzávalók:
-100g teljes kiőrlésű liszt
- 90g sima liszt
-100g zabpehely
-1/2 tk. sütőpor
-1/2 tk. szódabikarbóna
-1 alma lereszelve
-130 g margarin vagy vaj
- 50 g cukor
- 100 g barna cukor
-1 tk.vaníliás cukor
-2 tojás
-2 kk. fahéj
-100g étcsoki
- 40g-40g aszalt gyümölcs (én arany mazsolát, és aszalt vörösáfonyát használtam)

Elkészítés:
1.A margarint, a cukrokkal és a tojásokkal habosra verem.
2.Egy másik tálban elkeverem a liszteket , a zabpelyhet, a sütőport , a szódabikarbónát,a fahéjat, és a lereszelt almát.
3.A lisztes egyveleget a margarinos-cukros-tojásos krémmel fakanállal elkeverem (kemény krémszerűséget kell kapjak, ha nem eléggé kemény rakok hozzá egy kis lisztet), és hozzáadom a csokit, meg az aszalt gyümölcsöket.
4.Két kanál segítségével, kupacokat halmozok a sütőpapírral bélelt tepsire kb.3 ujjnyi távolságra egymástól.
5. 175 °C-on 10 perc alatt megsütöm őket, amikor kivesszük még egy kicsit puhák ,de majd kicsit keményednek.

Vigyázni kell ,hogy a "lopós" emberkék (mint Agancs) nehogy a még forrót vegyék el! Mert nagyon kapós! :)

3 megjegyzés:

  1. Azért kapós, mert nagyon finom.. nyuszika egy perc alatt megette a kóstolót.. köszi a receptet.. meg a lekvárt.. meg a pirográg oktatást.. meg a napot!! :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Örülök ,hogy ízlett neki!:)
    Én is köszönöm a napot, nagyon jó volt! :D

    VálaszTörlés