Oldalak

2012. március 5., hétfő

Almás-fahéjas-vaníliás fonott kalács

Már 2 hete nem csináltam kalácsot, ezért most úgy éreztem ,hogy ha esik ,ha fúj amikor megjövök a suliból (szerencsére pénteken csak 4 órám van :D) kalácsot fogok sütni. Valami különöset akartam sütni, ezért megnéztem a neten a kalácsrecepteket, az én fonott kalács receptemet, és kialakítottam, egy csodás új kalácstésztát. :)  (Az egészségre is odafigyeltem, ezt láthatjátok a receptben)


Hozzávalók:
-30 deka búzafinomliszt
-10 deka teljes kiőrlésű liszt
-10 deka zabpehely darálva
-3 ek. kristálycukor, és 1 ek.nádcukor (ezt bármilyen cukorral bármilyen arányban lehet)
- 1 csomag szárított élesztő
- 1 tojás+ 1 fehérje
-60 ml natúr joghurt
- 25-30 deka reszelt alma
-1 citrom reszelt héja
-1 teáskanál őrölt fahéj
-1 ek. vaníliakivonat
-2 deka olvasztott vaj
Kenéshez a tetejére:
-1 tojás sárgája+ 1-2 ek.tej

Elkészítés:
A 2féle lisztet,és a zabpehelyreszeléket (lehet csak simán búzafinomlisztből csinálni az egészet) összeöntöm belekeverem az élesztőport, és belereszelem az almát..
Előveszek egy másik tálat beleütöm az egyik tojást a másik tojásnak csak a fehérjét. (A sárgája majd a lekenésnél kelleni fog :-))Beleteszem a cukrokat,a joghurtot,1 citrom reszelt héját,1 teáskanál fahéjat, és 1 evőkanál vaníliakivonatot, és kézi habverővel simára keverem.
Ha ezek megvannak a lisztes-élesztőporos-almás keverékhez,hozzárakom a a tojásos-cukros-citromhéjas... cuccot, és  jól összegyúrom, megdagasztom, majd letakarom egy konyharuhával és meleg helyen a duplájára kelesztem.(Kb.1óra)
Újból összegyúrom, és két felé veszem (ha 1 nagyobb kalácsot csinálok 2 felé veszem, ha 2 kisebb kalácsot szeretnék 4 felé veszem :))kinyújtom őket, és az egyik oldalukat megkenem olvasztott vajjal,majd kígyóvá sodrom őket ,és összefonom.(Én négyesfonással.Legközelebb ,majd csinálok egy videót róla! :D)A tetejüket még megkenem egy kis vajjal, és hagyom őket 30 percig pihenni, hogy újból megkeljenek.
Ha megkeltek, lekenem őket a tojássárgás tejjel, és mehetnek a sütőbe 175°C-ra kb.30-40percre.(sütőtől függ)

Nagyos finom kalács lesz belőle, lehet variálni a recepttel.Például ,én legközelebb nem reszelem le az egész almát, hanem egy részét belekockázom, és legközelebb 1 vaníliarudat is beleteszek (csak most nem volt otthon), és ha elkészül a házi vaníliakivonatom, és a házi vaníliáscukrom akkor azokból is fogok belerakni. :)
JAA és legközelebb megpróbálom a robotgép dagasztó karjaival megdagasztani a tésztát! :)

2 megjegyzés:

  1. Azt hittem a kalács témát már nem lehet fokozni.. de igen!! Mi lemaradtunk a fahéjasnál.. erre most jössz itt ezzel!:)

    VálaszTörlés
  2. Annyira örülök, mivel ezt a tésztát egyedül állítottam össze!! :)Féltem is ,hogy nem áll majd össze vagy ilyesmi, de nagyon jó lett!
    Amúgy, majd a következő kalácssütésnél, felveszem, a 4-es fonást videóra!! xD

    VálaszTörlés