Oldalak

2012. március 30., péntek

Csajos főzőbuli Kisribizlivel

Igen szombaton csajos főzőbulit tartottunk Kisribizlivel. :)  Nagyon-nagyon szuper volt! És végre elkészítettük a házi vanília-kivonatot amire már régóta fájt a fogunk... :D meg még sok minden mást!

A gasztrohétvége"kiválasztottjai:"
-wokban sült rizstészta gyömbéres csirkemellel (Stahl Judit receptje alapján)
-(másnapi ebéd): ananászos csirkesaláta (szintén Stahl Judittól)
- Kisribizli krém brüléje
-(másnapra) Pocak Panna Raffaello keksze (nem teljesen paleosan)
-ugye a vanília kivonat
-paleo nutella avagy az egészséges nutella
-és a munkadíjunk egy kis frissen facsart vérnarancs hm....

És akkor a recptek:

Wokban sült rizstészta gyömbéres csirkemellel:

Ezt a receptet Stahl Judit enni jó c. szakácskönyvében (szakácskönyvében... pf nekünk csak world-ben vannak leírva a receptek képek nélkül ,azt nézegettem, megtetszett, majd megírtam Kisribizlinek, hogy mik tetszenek ,és "nyuszikával" kiválasztották :D) láttam meg.


Hozzávalók: 

Páchoz:
1,5 csirkemellfiléhez
0,25 dl szójaszósz
0,5 dl száraz sherry (pl.:Sandeman, Tio pepe

20 deka csirkemellfilé
1 darab ötcentis friss gyömbér 
20 deka cérnavékony rizstészta
10 deka sárgabaracklekvár
5 evőkanál víz
2 evőkanál rizsecet
1 teáskanál currypor
2 gerezd fokhagyma
½ teáskanál só
1 zöldcitrom
1 késhegynyi szárított csilipehely
2 evőkanál olaj
2 evőkanál szezámolaj
1 csupor friss korianderzöld

A megmosott, fél centi széles és 8-10 centi hosszú csíkokra vágott csirkemellet beleteszem egy kisebb műanyagdobozba és rájuk öntöm a meghámozott, lereszelt gyömbérrel összekevert szójás páclevet. Aztán lefedve berakom a hűtőbe, hogy néhány óra alatt –1 napnál nem kell több, mert az apróra vágott hús pácolódása gyorsan megy - a szójás lé átjárhassa a csirkecsíkokat.
Amikor enni akarjuk, akkor beleszórom egy mély tálba a sápadt cérnametéltre hasonlító rizstésztát, aztán leöntöm forró vízzel és lefedem, hogy 15 perc alatt megpuhuljon.
Közben egy kis serpenyőben felhígítom a sárgabaracklekvárt a vízzel. Aztán belekeverem rizsecetet és a curryport, hozzáteszem a fokhagymaprésen átnyomott fokhagymapépet és megsózom. Belereszelem a megmosott zöldcitrom héját, majd megszórom még szárított chilipehellyel is és lassú tűzön felforralom, hogy az 5 perces gyöngyöző forrás ideje alatt összeolvadhassanak a multikulti ízek.
És akkor elő a wokot! Belelöttyintem az olajat, gyorsan megforrósítom, aztán 1-2 perc alatt megpirítom benne a bepácolt, de leszűrt csirkemellcsíkokat. Rájuk öntöm a kis serpenyőben összeforralt mártást és 3 percig kevergetve sütöm tovább a mártással a csírkecsíkokat.
Utána az alaposan kinyomkodott, puha rizstésztát is beleteszem a wokba és ezzel együtt rázogatva főzöm még további 3 percig az egészet. Végül meglocsolom illatos szezámolajjal, megszórom az apróra vágott korianderzölddel és neki is láthatunk.
2 nagy adag lesz belőle. (Szerintem hármunknak is elég lett volna ez az adag ,még maradt vacsira is ,de mi mindenesetre 30 deka csirkemellfilével csináltuk, a biztonság kedvéért, és akkor minden alapanyagot úgy igazítottunk hozzá ,vagyis Kisribizli, én ehhez nem értek :P)


Ananászos csirkesaláta:
Mint megtudtam ez "nyuszika" egyik kedvenc salátája.Ahogy lapozgattam Stahl Judit büntetlen örömök c. szakácskönyvét nekem is megtetszett. Így hát bekerült a listára, és ő lett a "másnapi kiválasztott."
Hozzávalók:
20 deka csirkemellfilé
só és frissen őrölt bors
1 kávéskanál olívaolaj
1/2 piros vastaghúsú kaliforniai paprika
10 deka ananászkonzerv (szerintem lehet több is ,szeretem az ananászt :))
(a húz sütéséhez egy kis olívaolaj)

Az öntethez:
3 evőkanál joghurt (aktíviával a legjobb)
1 evőkanál tejszín
1 kávéskanál szójaszósz
2 evőkanál víz (mi elhagytuk)
1/4 kávéskanál currypor
1 csipetnyi cayenne bors

Az apróra vágott csirkemellfilét beleteszem egy serpenyőbe, és egy kis olívaolajon megpirítom.
Ezután a paprikát vékony csíkokra szelem, lecsöpögtetem az ananászt, és falatnyi kockákra vágom.
Majd elkészítem az öntetet.Ehhez kézi habverővel összekeverem a joghurtot a tejszínt, a szójaszószt, a vizet (szerintem ez nem kell bele), a curryport, és a cayenne borsot.
Ha kihűlt a csirke (ha nem lettek elég kicsi az apróra vágott filék, még most összevágom) hozzáteszem a felszeletelt paprikát, és a felkockázott ananászt, és hozzáöntöm az öntetet. Jól összekeverem ,és beteszem a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek.
Ez egy jó kis "dobozos" ebéd ,magukkal vihetjük magunkkal dobozban bárhova ,ha nem tudunk főzni aznap.
Barna kiflivel kitűnő, de ha otthon esszük , esetleg ki lehet próbálni rizzsel. :)

Krém brülé
Ezt a receptet még januárban tette fel kisribizli a blogjára.Nekem is nagyon megtetszett csak ugye ahogy ő is írta nekem se volt felfújt tálkám (már van annyira megtetszett nekem ,és Agancsnak is!)
meg cukor ráolvasztó szakácsfáklyám (azt majd Kisribizlitől kölcsönkérjük).
Szóval tetszett ez a recept ezért ez is felkerült a listára, Nyuszikának ,és kisribizlinek sem volt semmi kifogása ellene úgyhogy ezt is megcsináltuk:

                                  A cukor ráolvasztása                       A kész krém brülé
A recept megtalálható itt

Raffaello keksz
Ezt a receptet Pocak Panna blogján olvastam. Mivel mi nem paleozunk, ezért a 10 dkg mandulavaj helyett mi sima vajat használtunk. Azt írja ,hogy neki ebből a receptből 11 db keksz jött ki, nekünk több, annak ellenére ,hogy elég nagyokat csináltunk. Ja ,és egy kávéskanálnyi szódabikarbónát is beletettünk.
Mindenesetre szerintem finom lett. :) Ezt csináltuk másnapra, de azért mindenki megkóstolta, :P


Paleo nutella
Ez a recept is pocak Panna blogjáról van. Ez az ötlet csak úgy jött ,hogy ha lesz még időnk (szerencsére volt Kisribizlinél törökmogyoró) akkor megcsinálhatnánk ,mert "nyuszikának" megtetszett.(Én is "szemezgettem már vele csak nincs otthon ilyen jó aprítónk :D)

Hozzávalók:
30 dkg törökmogyoró (héj nélkül)
30 g kókuszolaj
40 g kakaópor
60 g méz*
2 ek olaj
60 ml zabtej/rizstej/kókusztej/víz
1 rúd vanília kikapart belseje
 
Nekünk csak 20 dkg mogyorónk volt, úgyhogy Kisribizli azzal kalkulált, meg nm volt Kisribizliéknél kókuszolaj úgyhogy azért meg átszaladtunk hozzám (megjegyzem ,hogy senki ne töltse üvegbe a kókuszolaját úgy hogy megolvasztja a kókuszolajat  ,és úgy beletölti ,mert meg fog "kövülni" -nekem ez történt). 
Tehát akkor nézzük, hogyan kell elkészíteni:
A törökmogyorót tegyük be 180 fokra előmelegített sütőbe kb.7 percre ,amíg megrepedezik a héja.Ekkor vegyük ki és tegyük egy konyharuhába, melynek fogjuk be a széleit és alaposan dörzsöljük össze a benne lévő mogyorókat. Így tudjuk leszedni róluk a héjat.
A már a héj nélküli mogyorókat hagyjuk kihűlni. Majd ,ha kihűltek tegyük őket az aprító gépbe, és aprítsuk addig amíg kenhető vajjá alakul. ez körülbelül 10 percig tart .(Mi robocheffel  kb. 6 perc alatt végeztünk vele :))
Ekkor adjuk hozzá az összes többi hozzávalót és aprítsuk tovább, míg homogénné, kenhetővé válik újra.(Mi egy kis tejet raktunk még bele) Ekkor adagoljuk egy tiszta, jól zárható üvegbe és fogyasztásig tároljuk hűtőben.
 
Nagyon finom igazi egészséges nutella ,nem túl édes ,pont tökéletes (szerintem ,de lehet ,hogy egy kicsivel több mézzel is megpróbálkozhatunk) Kalácson ,kekszen, kenyéren... bárhogy ki lehet próbálni. :D

Vérnarancs italunk:
Ezt Kisribizliék gyümölcscentrifugájával készítettük,(ha jól tudom 2 kg vérnarancsból 1,5 liter üdcsi lett) majd amikor kifacsaródott az egész kikanalaztuk  tartályban megmaradt gyümölcshúst! :)
 
Nagyon finom édeskés íze lett ,és ez tényleg 100%-os! :D

Oltári jól éreztem magam ,nagyon jó volt+ sok finomat csináltunk! :)
UI:ne lepődjetek meg ha ezek a receptek mégegyszer rajta lesznek a blogon ,csak fel szeretném rakni külön-külön is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése