Oldalak

2012. május 5., szombat

"Kristályos" nyaklánc

Már régóta szerettem volna ilyen stoperes, és  megoldással nyakláncot készíteni ilyen kristály kinézetű gyönggyel. Na most megvolt a lehetőség ,mert vigaszdíjul :) (mert beadtam magamnak egy injekciót :) ) gyöngyöt választottam.


Hozzávalók:
-sötétlila cseh csiszolt gyöngy (kb. 7 db)
-világoslila cseh csiszolt gyöngy (kb.6 db)
-stopper (kb. 32 db)
-kicsi ezüst gyöngy (kb.26 db)
-1,5 m sodrony vagy másnéven tigrisbajusz
-delfinkapocs

Elkészítés:
Három soros lesz majd a nyakláncunk. Az ,hogy mennyire szeretnénk szorosra azt az elején eldöntjük ,a nyakunkhoz mérjük, és egy kisebb, egy közepes ,és egy nagyobb darabot levágunk a sordonyból, annak megfelelően amennyire szorosra akarjuk a láncunkat.(Így lesz majd 3 soros) Az első sor a legkönnyebb . Kb. (ahogy én készítettem) 8-9 cm-rel a legkisebb sodrony kezdetétől, húzunk rá a sodronyra egy stoppert-egy ezüst gyöngyöt-egy csiszolt gyöngyöt-megint egy kicsi ezüst gyöngyöt-és végül egy stoppert. Fogóval nyomjuk össze a stoppereket. Ezt a sorrendet kövessük, csak egyszer egy sötétlila gyöngyöt rakjunk középre, aztán pedig a következő "sorozatnál" egy világoslilát. Ezeket a "sorozatokat" (egy stopper-egy ezüst gyöngy-egy csiszolt gyöngy-megint egy kicsi ezüst gyöngy-és végül egy stopper) kb. én olyan 6-7 cm-es kihagyásokkal csináltam.
Ha készen vagyunk a legkisebb sodronyszállal (én az első szálra 4 "sorozatot" tettem,a másodikra és a harmadikra 5-öt), akkor jöhet a következő (közepes nagyságú) szál. De vigyázzunk ahogy rakjuk a "sorozatokat", hogy ne ugyanoda tegyük a gyöngyöket ahol az előző szálon volt. (Lehet látni a képen az én elrendezésemet) Amikor készen vagyunk az első 2 sodronyszállal, akkor érdemes a végeiket kb.6-7 cm-rel a sodrony vége előtt egy-egy stopperrel összefogni, így könnyebb lesz majd a továbbiakban dolgozni.
Ezután jöhet a legnagyobb szál. Ugyanúgy csináljuk ,mint az előzőeket, de még egyszer:vigyázzunk ahogy rakjuk a "sorozatokat", hogy ne ugyanoda tegyük a gyöngyöket ahol az előző szálon volt!!!!
Ha készen vagyunk akkor fogjuk hozzá a többi szálhoz a 3.-at is Rögzítsük oda stopper segítségével a kapcsunkat.
És ezután készüljünk rá ,hogy ha szépen megcsináltuk mindenki rendelni szeretne majd. :)

1 megjegyzés: