Oldalak

2013. május 23., csütörtök

Kevert mákos sütemény-amikor apa mákosat kíván

Igen ezt a receptet akkor szoktam elkészíteni, amikor apa mákosat kíván. Most is megszólalt a hét közepén, hogy ő úgy enne mákosat. És a szerető kislánya meg is csinálta neki hétvégén, mert emlékezett rá! :)



A recept egyébként wise Ladytől van.Az tetszett meg hogy a képen is látszik hogy milyen jól lehet szeletelni, nem morzsálódik, és olyan szép!

Hozzávalók:
 -3 tojás
-250 g cukor
-12 g vaj (egy szelet)
-180 g darált mák
-200 g finomliszt
-60 g rétesliszt
 (a múltkor nem találtam a réteslisztet, úgyhogy sima lisztel helyettesítettem, de rétesliszttel kicsit jobb)
-450 g 20%-os tejföl
-1 kávéskanál szódabikarbóna
-1 kávéskanál sütőpor
-esetleg: meggy (ilyenkor használom fel a kicsit szeszes, vagy tottyant meggybefőtteket)

Elkészítés:
A tojásokat a cukorral jó habosra felverem,majd beleteszem a lágy vajat.Belekeverem az összes száraz hozzávalót, majd a tejfölt is.Jól összekeverem (nehogy maradjanak benne csomók)
22x37-es tepsibe öntöm (a meggyet nyomkodjuk kicsit a tésztába, hogy elsüllyedjen,nehogy megégjen!), és 190-200 fokon 30 percig sütöm.
Fontos, hogy az első 20 percben ne nyissuk ki a sütő ajtaját!!!!

És tényleg olyan könnyű, könnyen szeletelhető süti lesz belőle, ami nagyon finom és egyáltalán nem száraz! :)

2 megjegyzés:

  1. tottyant meggy.. hihi.. nagyon jók a képek! :)

    VálaszTörlés
  2. Elkészítettem a mákos sütidet és ízlett a családomnak! Két üveg tottyant meggyet felbontottam (ajándékba kaptam) de olyan rossz íze volt, hogy nem használtam fel.Nem akartam a sütit elrontani vele. Gratulálok a blogodhoz, nagyon ügyes vagy! Én tegnap fedeztelek fel Mézeskalács oldalán.

    VálaszTörlés