Oldalak

2013. március 10., vasárnap

Kézmosó szappan házilag

Már régóta terveztem, hogy megcsinálom, de nem sikerült... csak halogattam, halogattam, amíg elfogyott a kézmosó szappan, és agancs vett.
De most újból kifogyott a szappan, és végül rávettem magam.
A receptet kifli és levendula oldaláról van, ott láttam, meg ,és mivel már rendes szappanokat is gyártottunk, ami nem kis munka! akkor úgy gondoltam ezzel a félórás munka meg se kottyan!


Hozzávalók:
-1 db Johnsons Baby szappan (én ezt használtam)
-1 ek. glicerin
-20-30 csepp illóolaj

Elkészítés:
Tényleg nagyon egyszerű.
Fogtam a szappant, és nokedliszaggatón (vagy min..? szerintem nokedliszaggató, de azzal reszelünk almát,répát, körtét...) lereszeltem.

 
Kimértem belőle 1 bögrényit (a maradékot félretettem, jó lesz a következő adaghoz), egy külön lábosba amibe szappanos dolgokat szoktunk csinálni.
Az 1 bögre szappanreszelékhez 10 bögre vizet raktam.Én fél adagot készítettem, mert nem fért volna a lábosomba 10 bögre víz.Beletettem 1 ek. glicerint és feltettem a tűzhelyre.

 
Addig melegítettem,amíg fel nem olvadt a szappanreszelék a vízben, de nem forrásig!!!!
Amikor elolvadt a szappanreszelék levettem a tűzről, majd amikor kihűlt lefedtem.
Ezután már csak várni kell, nekem 1 éjszakába telt mire besűrűsödött.


És a végeredmény?... folyékony szappan, enyhén kókusz illattal (mert kókusz illóolajat tettem bele.)
Kb. 150 forintból megvan 3 liter szappan.

1 megjegyzés: