Oldalak

2013. szeptember 22., vasárnap

Blogkóstoló 11.- Nudli

Szóval igen.. ez is a 11. blogkóstolóra készült, mert én ilyen szorgalmas vagyok, hogy 2 dolgot is készítettem. :D csak a posztolás sikerült kicsit későn...
Úgy jött a nudli ötlet, hogy nézegettem Éci blogját, és megláttam a nudlit. Gondoltam is ,hogy milyen régen ettem már nudlit. Mindegy mondtam magamban:már kiválasztottad a receptet, 2 dolgot úgysem tudsz megcsinálni... majd legközelebb... és akkor jött Agancs, hogy mi legyen a holnapi ebéd? mert ,hogy ó nudlira gondolt... mondom ez az anya-lánya telepátia. :)
Szóval el is készült a nudli, de mivel a pontos adatok nem voltak mgadva (mivel ez nudli haladóknak recept) előkaptam anya szakácskönyvét, és megnéztema pontos liszt arányt.


Hozzávalók:
fél kg buronya
20 dkg rétesliszt (attól elméletileg jobb lesz a tésztája, mint a simától)
1 ek. zsír (én 2 ek. olajat használtam)
1 tojás
1csipet só

Fél kg krumplit héjastul puhára főztem, majd megpucoltam, és krumplinyomón áttörtem.(Megvártam amíg langyos lesz.) Eztuán hozzákevertem 1 tojást, 2 ek. olajat, és a lisztet. (Nekem ennyi liszt pont elég volt, így a tészta jó puha lett ,de nem ragadt. Ezt írta Éci is ,hogy ilyennek kell lennie :)   )
Lisztezett deszkán kinyújtottam a tésztát, csíkokra vágtam, majd kb.4-5 cm nagyságú nudlikat formáztam belőle.
Forrásban lévő vízben főztem őket. Miután feljönnek a víz felszínére, még 2-3 perc kell nekik. :)
Legvégül pirított zsemlemorzsába forgattam bele, és már lehet is enni....

 Persze evés előtt még porcukor rá, vagy lekvár. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése